Bezpečnost a důvěryhodnost e-shopu
Přidáno 12. 7. 2021 10:00:00
Mít v e-shopu dobré zboží a za dobré ceny nestačí. Ano, je potřeba umět zboží prodat, dostat do e-shopu návštěvníky. Pokud si říkáte: „OK, mám návštěvníky, mám fajn návštěvnost, ale velice málo – pokud vůbec nakupují,“ čtěte dál a inspirujte se.
Jak zajistit, aby můj e-shop působil na návštěvníky bezpečně a důvěryhodně?
Pojďme po pořádku a zkusme začít u sebe. Jak nakupujete na internetu vy? Možná podobně jako v našem příkladu: vygooglíte si a najdete, co chcete. Pokud to není známý e-shop jako třeba Alza nebo Mall, tak prověřujete důvěryhodnost e-shopu.
Prohlédnete si kontakt + zda daná firma existuje v obchodním, živnostenském rejstříku, přečtete si obchodní podmínky, možnosti dodání a platby, podíváte se na recenze, do Heureky, případně na Finstat nebo facebook stránky. I vy to máte podobně s prověřováním bezpečnosti nákupu v eshopu?
Tipy, jak vybudovat důvěryhodný a bezpečný e-shop
Bez zbytečných omáček vám nabízíme seznam bodů, jakýsi checklist, na co myslet při zabezpečení důvěryhodnosti e-shopu.
Kliknutím na hypertextový odkaz se k danému tématu dočtete vždy více.
1.) Provozovat e-shop oficiálně například na živnost, nebo s.r.o., to samozřejmě uvést v kontaktech na webu.
2.) Podnikat v souladu se zákony, které se týkají e-shopů: mít vypracované kvalitní Obchodní podmínky, včetně podmínek reklamace zboží nakoupeného v e-shopu, nebo informací o možnosti odstoupení od smlouvy.
3.) Zabývat se i ochranou osobních údajů (kurz pro zaměstnance e-shopu, zabezpečení PC, prostor firmy), podle zásad GDPR mít nastavený i e-shop a cookies lištu.
4.) Dodavatel technického řešení eshopu by měl zajistit:
- pomoc při zakoupení domény s koncovkou .CZ, .EU ... a také SSL certifikát pro doménu, správné nastavení přesměrování více domén kvůli SEO,
- rychlý a bezpečný webhosting, s 24/7 monitoringem a ochranou proti DDOS útokům,
- profesionální e-shop systém, který nemá otevřený kód (closed source CMS), SSL šifrovaný přenos dat v administraci e-shopu,
- funkce pro lepší komunikaci se zákazníky před - během - po nákupu (info o dostupnosti zboží skladem, komentování produktu, potvrzení objednávky, vyřizování objednávky, sms notifikace, online chat, newsletter system např. SmartEmailing, MailChimp ) ...
- napojení na bezpečnou platební bránu. Jaké jsou nejoblíbenější platební možnosti v e-shopu?
- Bezpečné napojení eshopu na dopravce a balíkomaty, i zde dochází k přenosu osobních údajů.
Důvěryhodný e-shop: jak na to?
Staré známé heslo stále platí: Grafika prodává.
Kromě zapamatovatelné značky a loga je na místě požadavek na přehledný e-shop s intuitivním ovládáním i na mobilních zařízeních. Podíl nákupů přes mobily stále roste a také Google uplatňuje principy Mobile First.
Toto je základní kámen úspěchu.
Určitě je vhodné dát důvěryhodnost do popředí i v rámci grafiky e-shopu, například v seznamu výhod e-shopu, kde vložíte například certifikát „ověřeno zákazníky" od Heureky, reference, „doprava zdarma" a podobně.
Zvažte i registraci ochranné známky.
Co přímo ovlivnit neumíte, ale má to vliv na úspěch e-shopu, jsou recenze zákazníků (v srovnávačích zboží, v komentářích pod produkty, na diskusních fórech, nebo v Google My Business).
Další kapitola jsou obchodní partneři. Pokud se množí negativní recenze na kvalitu výrobku, nebo máte hodně reklamací, zvažte změnu dodavatele produktů a ukončení spolupráce s výrobcem nekvalitních produktů.
Co umíte ovlivnit: způsob vaší komunikace se zákazníky, ať už na odpovědi na recenze zákazníků, nebo na blogu, Facebooku, Instagram, v Youtube videích.
Nezapomeňte na výběr zodpovědného dopravce pro e-shop. Levná cena dopravy není všechno. Myslete v širší dimenzi, existuje možnost automatizace při expedici zboží? Jaká je kvalita dopravní společnosti vs. doprava do zahraničí vs. nadrozměrné, křehké zboží nebo luxusní zboží...?
Článek: Jak vybrat dopravce pro e-shop?
Ďalší články k tématu:
Jak více zvýšit důvěryhodnost internetového obchodu?
Jak získat více objednávek z e-shopu?
A nezapomeňte: Důvěryhodný a bezpečný e-shop je vaše konkurenční výhoda.